Even voorstellen:

Blog 19 februari 2021 Nick Murauer

Mijn naam is Frank van der Geer en ik ben servicemonteur bij CoffeeClick. Als servicemonteur heb ik een afwisselende baan omdat ik vaak onderweg ben om onze klanten door het hele land te bezoeken. Een werkdag voor mij begint om 8:30 tijdens de eerste afspraak. 

Mijn werkzaamheden bestaan uit verschillende onderdelen:

Onderhoud 
We voeren als technici zowel groot als klein onderhoud uit, beide één keer per jaar. Dit is een standaardprocedure waarbij ik wanneer nodig onderdelen vervang, machines ontkalk en de maling controleer.

Storingen
De storingen op de apparatuur zijn heel divers, van een krakend onderdeel tot vastgelopen molens. Ik los het allemaal op en zorg ervoor dat de klant altijd meer dan tevreden is!

Smaak afstelling
De smaak afstelling is natuurlijk super belangrijk. Wij garanderen onze klanten een unieke smaakbeleving, elke dag weer en dit gebeurt door de juiste afstelling.

Het leukste aan mijn werkzaamheden vind ik het oplossen van storingen. Natuurlijk hoort onderhoud ook bij de werkzaamheden, maar dit is meer een standaardprocedure. Een ‘goede’ storing kan best uitdagend zijn en dat maakt het voor mij erg interessant. Vaak gaat het om een lekkage of verstopping, maar het geeft altijd voldoening wanneer de storing is opgelost.

De klanten die ik bezoek zijn erg divers, van kantoren en fabrieken tot sportverenigingen en zorginstellingen. Enkele van de reacties die ik krijg zijn: ’wat een snelle service’, maar ook ‘je bent de belangrijkste persoon in het pand’. Hoe leuk is dat? Koffie is gewoon voor iedereen altijd héél belangrijk. Dit zorgt voor een erg leuke binding met de klant en de behulpzaamheid van beide kanten leidt tot leuke gesprekken. Het bekende praatje bij de koffiemachine. Hierdoor hebben we ook weinig tot geen klachten en zijn onze klanten vaak zeer tevreden.

In deze corona tijd is het wel wat lastiger geworden. De werkzaamheden zijn natuurlijk hetzelfde, maar de regels voor mij en de klant moeten worden gevolgd. Standaard is natuurlijk de 1,5 meter afstand, het mondkapje en zo vaak mogelijk de handen desinfecteren. De ene klant is hier wel wat soepeler in dan de andere. 
In kantoorpanden is het nu wel rustiger, veel personeel werkt thuis en de gesprekken met onze klanten gaan vaak ook over de zorgen die Corona met zich meebrengt.

De belangrijkste tip die ik voor onze klanten heb is: verzorg de machine goed en houd je aan de standaardprocedure van reinigen en spoelen. Zo blijft je machine goed schoon, voorkom je de meeste storingen én voor de smaak van de koffie is het ook goed!

Als laatste wens ik iedereen juist nu in deze tijd veel koffie plezier! Tot ziens bij CoffeeClick of natuurlijk bij jullie op kantoor.

Hartelijke groet,

Frank van der Geer, jouw servicemonteur