Authentic

Hoe het allemaal begon...

De grondleggers achter het unieke koffieconcept van CoffeeClick waren sinds de midden jaren ‘80 actief in de kopieer- en print industrie.
Eerst als gedreven verkopers binnen verschillende organisaties en later succesvol met hun eigen ‘kindje’; CB Groep.
Succes werd opgebouwd door keihard werken in combinatie met een passie voor het vak en een eigen service- en financieringsmechanisme.
Dit is ook waaruit het all-in principe is ontstaan, in deze industrie MPS genoemd; Managed Print Services.

Hoe is de uiteindelijke vertaling ontstaan naar de koffie industrie?

Typisch gevalletje van puur toeval en ondernemerschap. Een nieuwe koffiemachine die werd geïnstalleerd in de keuken van de CB groep liet het balletje rollen. Nagevraagd werd of de machine was voorzien van een koppen-teller. Toen bleek dat dit inderdaad het geval was, maar de data niet gebruikt werd was het idee geboren. Een nieuw, uniek concept in een traditionele markt.

Section Image

Volgens de werkwijze die al jaren werd gehanteerd in de kopieer- en print industrie. Afrekenen per tellerslag, oftewel ‘The Click’. Iedere ‘Click’ nauwkeurig geregistreerd en aan het einde van de maand in kaart gebracht. Simpel en overzichtelijk.

Section Image

Preventieve en correctieve service verleend door eigen technici met een responstijd van minder dan 4 werkuren. Gepersonaliseerd servies en chocolade ter decoratie en artikelen die doorgaans uit voorraad kunnen worden geleverd.

Waarom vernieuwend

Na de oprichting in 2012 is CoffeeClick uitgegroeid tot een volwaardig bedrijf met alle facetten van het vak onder één dak. Sales, Service, Finance, Marketing en een inhouse financieringsmodel in eigen beheer. Vernieuwend in een traditionele markt. Dat is CoffeeClick vanaf dag 1 geweest. Het oude principe van een machine verkopen en losse toebehoren afnemen werd aan de kant geschoven. In plaats daarvan bieden we een unieke werkwijze met professionele apparatuur zonder investering, vers gebrande bonen en perfecte serviceverlening.

Hardware

De investering in kostbare apparatuur is voor maar weinig ondernemers en verenigingen een gewenste uitgave. Daarom hebben we deze zorg weggenomen. De financiering van de apparatuur wordt op dezelfde manier geregeld als de services en toebehoren. Alles inclusief in de vaste prijs per kopje. 1 factuur. Glashelder.

Section Image

Wat betaal ik nu eigenlijk per kopje?

Vraag een inkoper van een bedrijf wat wordt betaald voor een m2 bedrijfspand, een (kleur)printer of de bijtelling van de leaseauto’s en het antwoord ligt vrijwel altijd klaar. Daartegenover is prijs van een kopje koffie vaak een raadsel. Er wordt geraden, maar exacte bedragen blijven vaak uit. De vele verschillende contracten voor apparatuur, toebehoren en service zijn wat de optelsom ingewikkeld maken. Daarbij komt het feit dat onbekend is hoeveel koppen koffie worden gezet uit een kilo koffiebonen. De precieze afstelling van onze machines op 8 gram per kopje en de bonen die zijn inbegrepen bij de prijs per kopje lossen dit mysterie voor onze klanten op.

Section Image

En door…

Sinds de oprichting is er een hoop gebeurd. Als bedrijf hebben we ons gevestigd, zijn we gegroeid, verhuisd en hebben we ons sterk ontwikkeld. En dat het concept een succes is gebleken blijkt uit de vele koffie-aanbieders die hiermee kennis hebben gemaakt en het, al dan niet gedeeltelijk, hebben overgenomen.

Section Image

Vele variaties op ons concept en onze ‘Click’ (e.g. cliq of clique) zijn we tegengekomen door de jaren. In plaats van ons hierdoor uit het veld te laten slaan, differentiëren wij onszelf keer op keer zodat wij niet in een ‘13 in een dozijn’ bedrijf veranderen. Dát is wat CoffeeClick echt uniek maakt.

Section Image

Zijn we de enige en de eerste?

Hoewel wij de eerste waren die deze werkwijze introduceerden in de koffiemarkt waren we niet helemaal alleen. Onze vrienden van Netdata, die betrokken waren bij de contract automatisering van CB Groep, dachten mee in hoe koffie contracten moesten worden gemanaged en geautomatiseerd. Omdat ook zij enthousiast waren over de vernieuwde werkwijze, sloten zij een samenwerking met de Italiaanse koffiebrander Buscaglione en daarmee was Pertazza geboren.

Dezelfde werkwijze, met een andere doelgroep. De vriendschap en samenwerking bestaat tot op de dag van vandaag en informatie en kennis wordt uitgewisseld om de groei van beide bedrijven te stimuleren.

Section Image

Gratis proefsessie

Wij begrijpen dat het lastig kan zijn om een keuze te maken uit de beschikbare melanges en machines. Immers, een nieuwe auto kies je ook niet uit een brochure of vanaf een website.

Daarom bieden wij 5 dagen per week van 08.30u tot 17.00u de mogelijkheid om alle door ons te leveren apparatuur en melanges geheel vrijblijvend te ervaren in ons smaakbelevingscentrum.

In overleg kunt u er ook voor kiezen om de apparatuur en verschillende melanges enkele werkdagen te ervaren bij u op locatie. Wij organiseren graag een proefsessie met één van onze barista’s, die samen met de meest kritische koffiedrinkers op zoek gaat naar jullie ideale smaak.

Uiteraard komt ook het gebruiksgemak van de apparatuur aan bod, want meer dan 50% van de tevredenheid over een koffievoorziening, heeft te maken met een passende, goed werkende en makkelijk te verzorgen machine.